برتر فایل

برتر فایل

یک فروشگاه مرجع با هدف انتشار آموزش‌های کاربردی از نرم افزارهای مهندسی (CAD CAE CAP CAM)، تحقیق، پروژه، جزوه، کتاب و... است که به منظور دسترسی راحت تر، سریع تر و ارزانتر شما دانشجویان و پژوهشگران به تحقیقات مد نظرتان تاسیس شده است

مهندسی کنترل

مهندسی جوش

مهندسی رباتیک

مهندسی پزشکی

مهندسی صنایع

مهندسی متالورژی و مواد

مهندسی عمران

مهندسی برق

پیوند ها

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 205
  • بازدید دیروز : 337
  • بازدید کل : 231828

نحوه استفاده از دستور مرکز جرم در نرم افزار سالیدورکس


نحوه استفاده از دستور مرکز جرم در نرم افزار سالیدورکس

مرکز جرم (Center of Mass) در واقع نقطه ای است که تمام ذرات جسم در آن نقطه متمرکز است. هنگامی که ذره ای در مرکز جرم واقع است هیچ گشتاور خالصی در آن وجود نداشته و در تعادل ایستا باقی می ماند. مرکز جرم یک جسم سخت (گلوله) در هوا، روی یک قوس سهمی شکل خواهد بود. به عنوان مثال یک توپ بیسبال را پس از ضربه زدن در نظر بگیرید ممکن است نوع حرکت توپ پیچیده به نظر آید اما با دقیق شدن در مسیر حرکت آن پی خواهید برد که یک مسیر سهمی شکل را می پیماید. در بیشتر موارد مرکز جرم روی خود جسم است اما مواردی هم وجود دارد که چنین نیست. مثلا مرکز جرم حلقه در وسط حلقه قرار می گیرد.

ابتدا سامانه شامل دو ذره به جرم های m1 و m2 با مختصات مکانی x1 و x2 را در نظر می گیریم. مرکز جرم سامانه با رابطه زیر تعیین می شود.

طراحی، مونتاژ و شبیه سازی چرخدنده مخروطی در نرم افزار سالیدورکس

شبیه سازی و آنالیز حرکت در نرم افزار سالیدورکس

طراحی و مونتاژ زنجیر در نرم افزار سالیدورکس

 


که M=m1+m2جرم سیستم است. در سامانه دو ذره ای، مرکز جرم روی خط واصل دو ذره است. اگر دو جرم با هم برابر باشند مرکز جرم در وسط دو ذره است. در غیر این صورت مرکز جرم نزدیکتر به جرم بزرگتر و دورتر از جرم کوچکتر است. حال اگر nذره در فضای سه بعدی با جرم ها m1,m2,m3,...mnبا بردار های مکان r1,r2,r3,…,rnداشته باشیم بنا به تعریف مرکز جرم می توان نوشت:

 

طراحی و مدلسازی رینگ چرخ خودرو در نرم افزار سالیدورکس

طراحی و مدلسازی توپ 40 تیکه در نرم افزار سالیدورکس

طراحی و مدلسازی بطری آدکلن در نرم افزار سالیدورکس

 


حاصلضرب جرم در بردار مکان mrرا گشتاور اول جرم گویند. بنابراین می توان مرکز جرم را به صورت زیر تعریف کرد :

مرکز جرم سامانه ذرات نقطه ای است که اگر تمامی جرم سامانه در آن نقطه فرض شود گشتاور اول آن نسبت به هر مبدا دلخواه برابر است با جمع برداری گشتاورهای هر یک از ذرات نسبت به همان مبدا. مرکز جرم یک سیستم مستقل از انتخاب مبدا بوده و فقط بستگی به توزیع جرم دارد. اگر جسمی دارای یک محور تقارن باشد مرکز جرم روی محور تقارن است. اگر دارای بیش از یک محور تقارن باشد، مرکز جرم محل برخورد محورهای تقارن است. برای تعیین مرکز جرم اجسام جامد با شکل نامنظم اغلب می توان آن جسم را به چند قسمت تقسیم کرده و مرکز جرم هر قسمت را جداگانه به دست آورد، سپس هر قسمت را مانند ذره ای در مرکز جرم خودش فرض کرده و مرکز جرم کل جسم را مشخص نمود.

محاسبه دستی مرکز جرم احجام و به خصوص احجام مونتاژی و مرکب اغلب پیچیده و دشوار بوده و زمان زیادی را طلب می نماید. هرچند احتمال خطا در محاسبات دستی نیز زیاد می باشد. امروزه نرم افزارهای مهندسی طراحی مانند SolidWorks این عملیات را خیلی سریع و به راحتی محاسبه می نمایند. از طریق این ویدئو آموزشی نحوه ایجاد نقطه مرکز جرم مدل های طراحی شده را در محیط طراحی قطعه، محیط مونتاژ و همچنین تهیه نقشه های خروجی را فرا می گیرید...

 

شبیه سازی حرکت مکانیزم در نرم افزار سالیدورکس

آموزش کامل ورقکاری در نرم افزار سالیدورکس

طراحی و مدلسازی چرخدنده ساده در نرم افزار سالیدورکس

 


جهت دانلود ویدئو آموزشی نحوه استفاده از دستور مرکز جرم (Center of Mass) در نرم افزار SolidWorks (با کیفیت خوب، 8 دقیقه و به زبان انگلیسی) به مبلغ استثنایی فقط 10000 تومان و دانلود آن بر لینک پرداخت و دانلود در پنجره زیر کلیک نمایید.

!!لطفا قبل از خرید از فرشگاه اینترنتی برتر فایل قیمت محصولات ما را با سایر محصولات مشابه و فروشگاه ها مقایسه نمایید!!


مبلغ قابل پرداخت 10,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۱ فروردین ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 319

ایران، خراسان شمالی، شهرستان بجنورد، خیابان امام خمینی، پلاک 25

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "برتر فایل" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما