برتر فایل

برتر فایل

یک فروشگاه مرجع با هدف انتشار آموزش‌های کاربردی از نرم افزارهای مهندسی (CAD CAE CAP CAM)، تحقیق، پروژه، جزوه، کتاب و... است که به منظور دسترسی راحت تر، سریع تر و ارزانتر شما دانشجویان و پژوهشگران به تحقیقات مد نظرتان تاسیس شده است

مهندسی کنترل

مهندسی جوش

مهندسی رباتیک

مهندسی پزشکی

مهندسی صنایع

مهندسی متالورژی و مواد

مهندسی عمران

مهندسی برق

پیوند ها

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 98
  • بازدید دیروز : 207
  • بازدید کل : 229886

شکل دهی ورق های فلزی به روش هیدروفرمینگ (Hydroforming Method)


شکل دهی ورق های فلزی به روش هیدروفرمینگ (Hydroforming Method)

هدف از اين پروژه تاثيرات فشار سيال در جهت قابليت شكل پذيري و كاهش گسيختگي ها مي باشد.

  1. افزايش عمق كشش قبل از شكست ورق
  2. زدودن گسيختگي هاي چين خورده
  3. محاسبه يك فشار بهينه سيال جهت ضربه پانچ براي فرم دهي

شكل دادن ورق فلز فرآيندي است كه امروزه كاربرد فراواني در صنايع مختلف دارد يكي از روش هاي شكل دهي ورق، روش هيدروفرمينگ يا روش شكل دهي به كمك فشار سيال است. در فرايند هيدروفرمينگ مسيرهاي فشار متفاوتي مي توان انتخاب كرد به صورتي كه يك مسير فشار بالا باعث شكست ديواره قطعه كار و يك مسير فشار پايين باعث كمانش يا چروكيدگي انحناي فلانج مي شود. چالشي كه در طول پروسه ما با آن روبرو هستيم به سه دسته تقسيم مي شود.

  • مواد انتخابي
  • شكل هندسي
  • فشار سيال

يكي از موانع اصلي مربوط به بالانس بين فشار سيال و قابليت كشش يا تورق مواد انتخاب شده در پروسه مي باشد. (فشار سيال بايد به قدر كافي جهت كشش و خم نمودن قطعه كار توسط سمبه بالا باشد) با وجود اين مواد نيازمند اين هستند تا به قدر كافي نرم باشند تا بدون پارگي شكل بگيرند.

دومين چالش مربوط به شكل هندسي ويژه قطعات و ارتباط با ابزار فرم دهي مي باشد. تاثيرات هندسي و كشش عميق فلز به داخل حفره قالب سبب مي شود بخشي از ورق در طول پروسه فرم دهي حمايت نشود. تشكيل فشارهاي حلقوي متراكم در شكل گيري هاي اشتباه فلز ورق سبب چين خوردگي دنباله دار و حتي پارگي مي گردد. اين روش گسيختگي ها به خصوص در صنايع هوايي و خودرو بحراني تر نمود مي يابد.

چالش سوم ارتباط بين فشار سيال و ضربه سنبه در طول پروسه است، فشار بالا سبب مي شود مواد به فرم شعاع انحناء سنبه خم شوند يعني خيلي سريع تر از قابليت شكل پذيري، كه اين منجر به گسيختگي نابه هنگام ورق مي گردد و اگر فشار سيال پايين باشد چين خوردگي خواهيم داشت. بنابراين نيازمند يك محدوده فشار سيال در حد بالا و پايين خواهيم بود. جهت تعيين مقدار بهينه فشار سيال و نهايتا ضربه سنبه پيدا كردن محدوده گسيختگي و چين خوردگي نهايي هستيم. روش تحليل در اين پایان نامه بدين صورت است كه با استفاده از معادلات ناپايداري شكست و چروك شدن حد ماكزيمم و مينيمم فشار سيال محاسبه مي گردد، سپس با استفاده از برنامه هاي كامپيوتري اثر پارامترهاي مختلف روي پروسه هيدروفرمینگ و نيز روش يافتن ماكزيمم نسبت كشش بررسي مي شود و نهايتا مقايسه اي بين كشش عميق به روش هيدروفرمينگ و روش متداول صورت مي گيرد. تدوين اين پایان نامه براساس نيازي بود كه در صنايع هواپيماسازي ايران احساس مي شد به اين صورت كه بر مبناي آن اپراتور بتواند بر اساس مشخصات هندسي و جنس ورق محدوده كاري فشار مجاز فرايند هيدروفرمينگ در كشش عميق را تشخيص دهد.

پروژه شکل دهی ورق های فلزی به روش هیدروفرمینگ مشتمل بر 8 فصل، 86 صفحه، تایپ شده، به همراه تعدادی تصاویر، دیاگرام، روابط ریاضی و فرمول ها، با فرمت word جهت دانلود قرار داده شده تا به راحتی کاربر بتواند آن را به میل خود در صورت نیاز ویرایش نماید و فصل بندی پروژه به ترتیب زیر می باشد:

  • فصل 1:

اهداف پروژه، اهميت موضوع پروژه، سابقه كارهاي انجام شده و شرح سرفصل ها پرداخته شده است.

  • فصل 2:

كشش عميق به روش متداول بررسي شده است.

  • فصل 3:

موقعيت هاي ناپايداري شكست، چروك شدن در روش كشش عميق متداول بررسي شده است.

  • فصل 4:

پروسه هيدروفرمينگ به طور كامل شرح داده شده است.

  • فصل 5:

حالت هاي ناپايداري شكست و چروك شدن و محدوده مجاز فشار سيال تحليل مي شود.

  • فصل 6:

با استفاده از معادلات فصل پنجم و برنامه هاي كامپيوتري نوشته شده، تاثير پارامترهاي مختلف روي پروسه هيدروفرمينگ بررسي مي شود و مقايسه اي بين كشش عميق به روش هيدروفرمينگ و روش متداول صورت مي گيرد.

  • فصل 7:

به بررسي فرآيند Tube Hydrotorming پرداخته می شود.

  • فصل 8:

ضمایم قرار گرفته است.

جهت دانلود پروژه شکل دهی ورق های فلزی به روش هیدروفرمینگ به مبلغ فقط 20000 تومان و دانلود آن بر لینک پرداخت و دانلود در پنجره زیر کلیک نمایید.

!!لطفا قبل از خرید از فرشگاه اینترنتی برتر فایل قیمت محصولات ما را با سایر فروشگاه ها و محصولات آن ها مقایسه نمایید!!

 


مبلغ قابل پرداخت 25,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۵ خرداد ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 205

ایران، خراسان شمالی، شهرستان بجنورد، خیابان امام خمینی، پلاک 25

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "برتر فایل" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما