برتر فایل

برتر فایل

یک فروشگاه مرجع با هدف انتشار آموزش‌های کاربردی از نرم افزارهای مهندسی (CAD CAE CAP CAM)، تحقیق، پروژه، جزوه، کتاب و... است که به منظور دسترسی راحت تر، سریع تر و ارزانتر شما دانشجویان و پژوهشگران به تحقیقات مد نظرتان تاسیس شده است

مهندسی کنترل

مهندسی جوش

مهندسی رباتیک

مهندسی پزشکی

مهندسی صنایع

مهندسی متالورژی و مواد

مهندسی عمران

مهندسی برق

پیوند ها

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 153
  • بازدید دیروز : 207
  • بازدید کل : 229941

اندازه گیری روی ماشین ابزارهای CNC با نرم افزار CATIA


اندازه گیری روی ماشین ابزارهای CNC با نرم افزار CATIA

با وجود آنکه پراپ هاي اندازه گیري چند سال است که اختراع شده است اما سی ان سی کاران چندان علاقه اي به استفاده از آنها را ندارند. مهمترین علت این بی میلی به استفاده از پراپ ها، مشکل بودن و زمان بر بودن نوشتن ماکروهاي اندازه گیري است. به علاوه یک تفکر اشتباه در بین سی ان سی کاران رایج است که "به جز ماشینکاري و براده برداري هر عمل دیگري که روي ماشین CNC انجام می شود وقت گران بهاي ماشین را گرفته و به صرفه نیست" و "شما نباید هرگز یک قطعه را با همان ماشینی که ماشین کاري شده اندازه گیري کنید. "اکنون دیگر اندازه گیري روي ماشین به راحتی انجام می شود.

با اندازه گیري چند نقطه کلیدي از قطعه، اپراتور می تواند میزان انحراف را قبل از به وجود آمدن هزینه هاي اضافی تشخیص دهد. مشکلات مربوط به ابزار و آفست هاي نامناسب، خطاهاي پیشروي و سرعت، خطاهاي برنامه هاي NC و شبیه آنها به کمک اندازه گیري روي دستگاه CNC به سرعت قابل تشخیص است. برخلاف اندازه گیري هاي سنتی، لزومی به اندازه گیري تمام شکل قطعه نیست. اکثر خطاهاي جدي را می توان با چک کردن گروهی از المان هاي شکل قطعه تشخیص داد. سایش ابزار از علل اصلی در خراب شدن قطعه و یا دوباره کاري هاست. با اندازه گیري دوره اي بعضی از المان ها در حین ماشینکاري می توان میزان سایش ابزار را چک کرد و براي تعویض ابزار یا تنظیم ابزار از طریق تغییر برنامه تصمیم گیري کند. به عبارت دیگر با اطلاعات حاصله از اندازه گیري، می توان عمر دقیق ابزار را تشخیص داد و کمتر تصمیم گیري شخصی را در تعویض ابزار زودتر از عمر مفید یا دیرتر از عمر مفید آن دخیل کرد.

امروزه، اپراتورها زمان زیادي صرف تنظیم فیکسچر و قطعات می کنند. براي مثال در براده برداري هاي کم، زمان تنظیم بیشتر از زمان ماشینکاري است. با استفاده از اندازه برداري اتوماتیک بر روي ماشین زمان تنظیم به مقدار قابل توجه اي کاهش می یابد. علاوه بر این اپراتور به راحتی می تواند مقدار افست را محاسبه کند. در صورتیکه از روش معمول براي اندازه گیري براي قطعه استفاده شود زمان زیادي باید صرف برداشتن قطعه، بردن قطعه، تنظیم قطعه در دستگاه اندازه گیري، آوردن قطعه، تنظیم مجدد روي CNC شود که در این مدت دستگاه CNC بیکار است و به دست آوردن اندازه دقیق باید این کار چندین بار تکرار شود. در تولید گروهی با استفاده از اندازه گیري روي دستگاه خطاهاي ماشین براي نخستین قطعه محاسبه می شود و براي قطعات دیگر جبران خطا به صورت نرم افزاري صورت می گیرد.

توجه: در نرم افزار پیشرفته کتیا در محیط Advanced Machining ابزارهایی جهت اندازه گیری (پراب کردن) قطعات ماشینکاری بر روی ماشین ابزارهای CNC وجود دارد که در این جزوه به آموزش و نحوه استفاده از این ابزارها پرداخته می شود.

اندازه گیری روی ماشین ابزارهای CNC با نرم افزار کتیا، جزوه ای مفید از ترفندهای نرم افزار پیشرفته کتیا می باشد. این جزوه مشتمل بر 22 صفحه، به زبان فارسی، به همراه تصاویر رنگی و با فرمت pdf تهیه شده است.

جهت دانلود جزوه اندازه گیری روی ماشین ابزارهای CNC با نرم افزار کتیا به مبلغ فقط 15000 تومان و دانلود آن بر لینک پرداخت و دانلود در پنجره زیر کلیک نمایید.

!!لطفا قبل از خرید از فرشگاه اینترنتی برتر فایل قیمت محصولات ما را با سایر فروشگاه ها و محصولات آن ها مقایسه نمایید!!


مبلغ قابل پرداخت 20,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

ایران، خراسان شمالی، شهرستان بجنورد، خیابان امام خمینی، پلاک 25

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "برتر فایل" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما